Wednesday, July 15, 2009

Meer leden dankzij scholingscampagne

In Groot-Brittannië is er discussie over de vraag of vakbonden die scholingsactiviteiten aanbieden daardoor ook meer leden organiseren. Een campagne in de detailhandel laat zien dat dit zeker mogelijk is, meldt Carl Roper op de Stronger Unions weblog van de Britse vakcentrale TUC. “Zoals veel andere projecten van vakbonden die erop gericht zijn om leden weer in de schoolbanken te krijgen, zijn de resultaten van USDAW indrukwekkend – alleen al in 2008 zijn er 333 leden weer aan een opleiding begonnen en nog eens 2395 lieten weten dat ze belangstelling hebben voor scholingsactiviteiten. Maar vanuit een organising-perspectief is zeker zo belangrijk dat het project 400 nieuwe leden heeft opgeleverd en 250 leden die belangstelling hebben om kaderlid te worden voor USDAW.”
“De campagne Check Out Learning wordt landelijk in meer dan 80 winkels uitgevoerd met een serie scholings-roadshows in hun kantines waar werknemers in de detailhandel, van caissière tot magazijnmedewerker, de kans krijgen om zich in te schrijven voor een breed scala aan scholingsmogelijkheden. De campagne heeft als doel om dit jaar meer dan 1.000 nieuwe deelnemers aan scholingstrajecten in te schrijven,” aldus vakbond USDAW op zijn website.

No comments: